1431073.jpgPääkaupunkiamme katselemassa 21.2.2008  Mukava on käydä,mutta Lappiin on aina kiire takaisin ! Oli ihana hetki,kun kone laskeutui Rovaniemen lentokentälle...valkoinen maa,lunta satoi hiljalleen ja oli niin raikas hengittää. Kiire jäi sinne kauaksi. Sen verran täytyy sanoa,että Stockmannilla oli ihanat irtojäätelösorbetit :) Mutta ei sekään poronluukeittoa voita !    Olen 42-vuotias perheenäiti ja opiskelija taas elokuussa 2008. Käyn Luonto-ja ympäristöalan peruskoulutusta Lapin Ammattiopistossa ,tarkoituksena valmistua Luontokasvattajaksi. Opiskelu on ollut katkoilla lasten sairauksien vuoksi. Nyt sitten yritetään paremmalla onnella :) Rovaniemelle,Muurolan kylään muutimma keväällä 2005. Kuin kotiin olisi tullut ! ! Pidän todella paljon tästä välittömästä ja kiireettömästä ilmapiiristä. Täällä on helppo hengittää ! Ja luonto on niin kaunis ja moni-ilmeinen. Ruska,revontulet,kaamos,yötönyö...Ja se komein Lappi on aivan tässä lähellä. Mehän asumma nyt Peräpohjolassa. Olen ennenkaikkea Lappi ja karavaanarisielu ! Pidän myös kirpputoreilla kiertelystä ja vanhoista esineistä.Vanhoissa,kuolinpesistä tulleissa esineissä elää ajan patina ja henki. Myös vanhat joulukortit ovat sydäntä lähellä,jouluihminen kun olen :) Asuntovaunuilu on ollut koko perheen juttu,vaikka isommat jo nariseevatkin mukaan lähdöstä. Vaunuilu on sinänsä halpaa matkustamista,että ei tarvita vaunun lisäksi,kuin bensaa ja ruokaa ja hyviä hermoja ison sakin kanssa :) Norjaa ja Ruotsia pidemmälle emme ole rohjenneet vielä lähteä. Skibotn,Kilpisjärvi,Utsjoki,Teno,Vuoreija,Pykeija,Kirkkoniemi......paljon on paikkoja nähty. Vanha vaunu,mutta kovasti se vie eteenpäin ! Junantuomahan mie täällä Lapissa olen,kuten perheen pääkin. Etelä-Pohjanmaalta,Alajärven Tuluutista olen lähtöisin ja PerheenPää on Soinin Jokivarrelta. Naimisissa olemma olleet pian 20 vuotta. Olen tälläinen uusia kokemuksia ja asioita etsivä,ennekkoluuloton  ja avoin persoona :) Vakavuus on minusta kaukana !